28.2.2022

So­sio­no­mio­pis­ke­li­jan opin­näy­te­työ kysely -Van­hem­pien nä­ke­myk­siä nuorensa it­se­näis­ty­mi­seen liittyen

Hyvä itsenäistyvän nuoren vanhempi!

Olen sosionomiopiskelija Lapin am­mat­ti­kor­kea­kou­lus­ta. Tutkin opinnäytetyössäni vanhempien näkemyksiä nuorensa itsenäistymiseen liittyen. Tarkoituksena on myös selvittää teidän kokemuksianne ja toiveitanne sekä itsellenne että nuorellenne saatavaan ammattihenkilöiden itsenäistymisen tukeen liittyen. Opinnäytetyön tavoitteena on saada vastaukset alla oleviin tutkimuskysymyksiin ja näin lisätä tietoisuuta aiheesta, jotta ammattihenkilöiden tarjoamaa itsenäistymisen tukea voitaisiin kehittää yhä enemmän käyttäjien tarpeita vastaavaksi.

- Kuinka vanhemmat kokevat erityisen nuorensa itsenäistymisen?
- Millaisia näkemyksiä vanhemmilla on erityisen nuorensa itsenäistymiseen saatavasta ammattihenkilöiden tuesta?
- Millaisia näkemyksiä vanhemmilla on heille suunnatusta erityisen nuorensa itsenäistymiseen liittyvästä ammattihenkilöiden tuesta?

Opinnäytetyö toteutetaan kyselytutkimuksena. Kyselyyn voivat vastata it­se­näis­ty­mis­vai­hees­sa tai tulevaa itsenäistymistä pohtivien erityisten nuorten vanhemmat.  Vastaaminen on täysin vapaaehtoista ja tapahtuu nimettömästi. Tuloksista ei voi päätellä yksittäistä vastaajaa. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti vain tätä tutkimusta varten ja ne hävitetään tutkimuksen valmistuttua. Vastausaikaa on 18.3.2022 asti.

Vastaamiseen menee noin 10–15 minuuttia.

Linkki opinnäytetyön kyselyy:

Valmis opinnäytetyöni tullaan julkaisemaan myöhemmin osoitteessa www.theseus.fi. Opinnäytetyöni ohjaajat ovat Tarja Jussila ja Sanna Viinonen Lapin am­mat­ti­kor­kea­kou­lus­ta.

Kiitos osallistumisesta! Olethan yhteydessä minuun, jos sinulla herää kysymyksiä opinnäytetyöhön tai kyselyyn liittyen.

Venla Piirainen
Venla.Piirainen@edu.lapinamk.fi